W SEO istnieje wiele metod identyfikacji problemów i możliwości rankingowych. Jedną z najprostszych jest darmowy audyt SEO wykonywany przy użyciu takich narzędzi jak Screaming Frog. Jest to również jeden z najważniejszych kroków, jeśli chodzi o ustanowienie punktu odniesienia dla przyszłych sukcesów.
Najczęstszym powodem, dla którego wyszukiwarki przyznają witrynom niskie pozycje, jest fakt, że posiadają one kod i protokoły, które nie są zaufane przez wyszukiwarki. Ponadto, używają one słów kluczowych, które są zbyt ogólne lub niejasne. Najlepszym sposobem na uniknięcie tych problemów jest przeprowadzenie audytu.
Darmowy audyt SEO to bardzo dokładna metoda, dzięki której można ocenić każdy element na stronie i jego miejsce w większej strukturze witryny. Jest to również świetny sposób, aby dowiedzieć się, co twoja witryna robi dobrze, abyś mógł kontynuować działania w tych obszarach i poprawić inne elementy witryny.
Podstawowy audyt SEO sprawdza wszystkie elementy strony internetowej, a w tym optymalizację kodu strony. Dokładne zbadanie kodu źródłowego strony może ujawnić problemy, w których można uzyskać większą wartość SEO z elementów HTML. Na przykład, niektórzy właściciele witryn nie zdają sobie sprawy, że wyszukiwarki nie mogą interpretować pewnych elementów w kodzie, takich jak Flash czy JavaScript. Uniemożliwia to botom wyszukiwarek indeksowanie niektórych stron w witrynie.
Darmowy audyt SEO to sposób na:
Określenie mocnych stron Twojej witryny oraz jej słabych stron
Zrozumienie struktury witryny, w tym aktualnej zawartości i architektury stron wewnętrznych.
Proces ten jest niezbędnym etapem na drodze do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Pomoże Ci zidentyfikować słabe punkty i upewnić się, że
nie ma w niej błędów technicznych, które mogłyby zaszkodzić Twojej widoczności w Google.