Czym jest Google AdWords? Najpopularniejszą metodą reklamy internetowej jest PPC (Pay Per Click). To forma rozliczeniowa, w której płatność jest dokonywana przez reklamodawcę w momencie kliknięcia w link bądź baner. W tym przypadku samo wyświetlenie nie wystarczy. W wynikach wyszukiwania płatne reklamy pojawiają się na górze i na dole wyszukiwania z oznaczeniem „Reklama”, aby odbiorcy mogli je odróżnić od organicznych (darmowych) wyników. Największą zaletą kampanii PPC jest ich natychmiastowy efekt, jednak kończy się on wraz z zaprzestaniem finansowania.
Wprowadzenie do Google AdWords
Google AdWords (Google Ads) to system reklamowy powstały w 2000 roku, a który do dziś cieszy się ogromną popularnością. Dzięki temu narzędziu zaplanujesz, uruchomisz i rozliczysz swoją kampanię. Masz tutaj do dyspozycji reklamy tekstowe, graficzne oraz wideo.
Zalety Google AdWords
- Otrzymujesz natychmiastowe efekty. Są skuteczne i morzna mierzyć ich wyniki (konwersję).
- Samodzielnie ustalasz wysokość budżetu kampanii w przeciągu dnia, tygodnia lub miesiąca.
- Ty decydujesz, kto będzie odbiorca reklamy za pomocą dopasowanych słów kluczowych. Według własnego uznania ustalasz również, ile maksymalnie możesz zapłacić za kliknięcie danych fraz.
- W dowolnym momencie możesz zamknąć kampanię.
Rodzaje reklam
Google AdWords daje Ci do dyspozycji kilka typów reklam: serach (reklamy tekstowe), display (kreacje graficzne), YouTube, PLA (kampanie sprzedażowe, reklamy produktowe).
Niezależnie od tego, jaki rodzaj wybierzemy niezbędne jest targetowanie, czyli dotarcie do użytkowników o konkretnych cechach, zainteresowaniach, lokalizacji czy statusie. Ważny jest również remarketing, czyli strategia pozwalająca na ponowne dotarcie do klientów. Jeśli więc ktoś miał już styczność z naszą witryną, potrzebuje dodatkowej personalizacji.
Na jakie dane zwracać uwagę podczas mierzenia efektywności kampanii? Metody rozliczeniowe
Ilość skrótów w świecie SEO i SEM może być przytłaczająca, dlatego też zebraliśmy dla Was te najważniejsze związane z ustaleniem wysokości budżetu reklamy. Czym jest Google AdWords jak nie:
- CPM (Cost Per Mille) – rozliczenie za tysiąc kliknięć,
- CPV (Cost Per Visitor) – rozliczenie za przeniesienie docelowej grupy na swoją stronę,
- CPV (Cost Per View) – rozliczenie za jedno obejrzenie reklamy,
- CPC (Cost Per Click) – rozliczenie za każde kliknięcie,
- CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za podjęcie interakcji (zakup, rejestracja, wypełnienie ankiety),
- CPC (Cost Per Convertion) – rozliczenie za zdobycie klienta (lead, sprzedaż).
Co wpływa na pozycję reklamy?
W tym miejscu należy zacząć od budżetu. Trzeba ustawić go na koncie dla danej reklamy. Limit zależy od wartości słów oraz typu reklamy. Zdecydowanie dużym plusem ich zastosowania jest niezależność w stosunku do aktualizacji algorytmów Google, właśnie dlatego, że nie są one częścią wyników organicznych.
Wnioski
Czym jest Google AdWords? Na to pytanie z pewnością znasz już odpowiedź! Postaraj się teraz zastosować tę wiedzę w praktyce i zaplanuj swoją własną strategię kampanii reklamowej. Pozwól sobie na większą widoczność w Google. SEM cieszy się zainteresowaniem marek właśnie dlatego, że jego efekty są widoczne od razu!